rozbudzenie motywacji uczniów i nauczycieli do aktywności i innowacyjności;
podniesienie poziom znajomości kultury narodowej, kultury swojego regionu, a także innego europejskiego kraju;
docenianie kultury ojczystej;
zdobycie umiejętności współżycia z innymi ludźmi w wielojęzycznej i wielokulturowej Europie oraz poprawienie umiejętności pracy w grupie;
rozpoznawanie podobieństw i różnic kulturowych oraz akceptacja różnorodności kulturowej;
rozwinięcie kompetencji technicznych - wzmożone stosowanie sprzętu komputerowego i innych urządzeń jako narzędzi edukacji zarówno w kontaktach ze szkołą partnerską, jak i podczas zajęć szkolnych;
wzrost odpowiedzialności za własną pracę i podjęte zobowiązania;
dzielenie się przykładami dobrej praktyki;
rozwinięcie i doskonalenie warsztatu pracy, tworzenie i poznanie nowych metod pracy z uczniami;
poznanie innego systemu edukacyjnego;
poczucie przynależności do grupy nauczycieli europejskich;
podniesienie jakości kształcenia dzieci i młodzieży, przekładające się na wzrost efektów kształcenia i wychowania;
podwyższenie poziomu znajomości języka angielskiego;
wzrost atrakcyjności i prestiżu szkoły w środowisku lokalnym;
łączenie przedmiotowych treści, wynikających z programów nauczania z tematem realizowanego projektu eTwinning (realizowanie ścieżek dydaktycznych).