Realizacja obydwu pierwszych projektów była związana z poświęceniem wielu godzin dodatkowej pracy zarówno ze strony uczniów, rodziców, dyrekcji szkoły, jak i nauczycieli koordynujących współpracę.
Jednak każda z wymienionych grup mając świadomość, że to co robi, jest unikalne, podejmowała się wielu dodatkowych zadań. To dzięki współpracy uczeń – nauczyciel – dyrekcja – rodzice odnieśliśmy satysfakcję ze zrealizowanego z sukcesem partnerstwa. Dzięki wielu inicjatywom uczenie się i nauczanie stało się twórcze, a nie odtwórcze.
Dla wszystkich zaangażowanych w projekty oczywistym było to, że przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie europejskim, w którym posługiwanie się językiem angielskim, sprawna komunikacja z wykorzystaniem ITC i umiejętność porozumienia się ponad podziałami kulturowymi są koniecznością.
Na drodze współpracy międzynarodowej uczniowie doświadczyli roli języka obcego i internetu w komunikacji.
Odnoszę wrażenie po rozmowach z uczestnikami, że uwierzyli we własne możliwości wyzbywając się wielu kompleksów oraz nauczyli się odpowiedzialności przygotowując pobyt oraz organizując wyjazd.
Dla wszystkich zaangażowanych w projekt było to bardzo ciekawe doświadczenie, które pokazało, że mimo różnic kulturowych i religijnych wynikających z historii i położenia geograficznego obu krajów bardzo wiele nas łączy.