Logo część 1Logo część 2
Obrazek nad menu Obrazek nad menu

World Heritage In Young Hands

Szczegółowy opis

Pracę nad drugim projektem podjęliśmy we wrześniu 2008. Ponownie nad drodze kompromisu ustanowiliśmy temat nowego projektu tj. "World Heritage in Young Hands".

Ustaliliśmy następujące cele projektu:

  • wskazanie istoty światowego dziedzictwa;
  • włączenie młodego pokolenia w dyskusję nad ważnością miejsc wpisanych na listę światowego dziedzictwa;
  • odnalezienie podobieństw pomiędzy polskimi i szwedzkimi miejscami światowego dziedzictwa;
  • stworzenie plakatów promujących miejsca światowego dziedzictwa;
  • rozumienie i docenianie kultury ojczystej, poznawanie innych kultur, rozpoznawanie podobieństw i różnic kulturowych;
  • poszukiwanie wartości uniwersalnych, budowanie postawy otwarcia i tolerancji wobec innych kultur;
  • osiągnięcie umiejętności pracy w zespole, współpracy z innym zespołem, dzielenie zainteresowań i rozwijanie wzajemnego zrozumienia;
  • łączenie przedmiotowych treści, wynikających w programów nauczania z tematem realizowanego projektu eTwinning, w tym realizowanie ścieżek dydaktycznych;
  • osiągnięcie umiejętność zbierania i selekcji informacji na określony temat;
  • rozwijanie kompetencji: językowych, przedmiotowych i technicznych;
  • zaprezentowanie zebranych informacji w języku angielskim.

Pan Tarkowski ponownie ruszył w poszukiwania środków na zrealizowanie projektu. Także i tym razem praca ta nie poszła na marne i pozyskaliśmy niezbędne środki od Vattenfall Polska Sp. z o.o. oraz Rady Rodziców.
Od września do stycznia zorganizowaliśmy kilkanaście spotkań związanych z realizacją projektu. Wspólnie z przyjaciółmi z Borlange pracowaliśmy na tym samym materiale edukacyjnym. Nauczyciele zdecydowali się na korzystanie z materiałów wypracowanych przez Unesco

Wymieniając się spostrzeżeniami i efektami pracy korzystaliśmy z programów: Word, Excel, PowerPoint, Picasa, Paint Shop Pro Photo oraz Gimp. Wykorzystywaliśmy Internet do zbierania informacji oraz komunikacji poprzez e-mail oraz Skype.
Od stycznia do marca 2009 zajmowaliśmy się przygotowywaniem materiałów na nasze wspólne spotkanie. Był to czas wytężonej pracy związanej z zaplanowaniem wycieczek, zorganizowaniem zakwaterowania oraz zajęć popołudniowych. W trybie online dokonywaliśmy pod nadzorem nauczyciela koordynatora rezerwacji w muzeum.

W dniach 21 marca – 26 marca 2009 nastąpiła rewizyta naszych przyjaciół ze Szwecji. Uczniowie z polskiej grupy eTwinning odwiedzili Borlange rok temu, przyszedł więc czas na odwdzięczenie się za ich gościnność. Wieczorem do Tarnowskich Gór przybyła grupa naszych starych znajomych pod opieką pani prof. Malgorzaty Bergman. Maja, Maria, Fredrik, Rein, Matilda, Ellen, Lina i Emma mogli poznać tradycje rodzinne i polską kuchnię, goszcząc w naszych domach przez weekend. W szkole zaś, zaopatrzeni we wspólnie zebrane materiały ze strony internetowej Unesco, pracowaliśmy nad zakończeniem i podsumowaniem projektu „WORLD HERITAGE IN YOUNG HANDS”. Materiały te są dostępne pod linkiem:
http://whc.unesco.org/uploads/activities/documents/activity-54-26.pdf Uwaga - duży plik(114MB)

W czasie wolnym zacieśnialiśmy więzy, szlifując język angielski. Odwołując się do tematu naszego spotkania, pokazaliśmy naszym gościom miejsca istotne dla historii Polski i Śląska. Olbrzymie wrażenie wywarł na nich wyjazd do Muzeum Auschwitz-Birkenau (obiekt wpisany na listę World Heritage Sites). Zaś Sztolnia Czarnego Pstrąga zachwyciła kolorytem podziemi. Nasi przyjaciele podziwiali również tarnogórską starówkę i zażywali kąpieli w pobliskim Parku Wodnym. Chcieliśmy im zapewnić równie dobra gościnę, jaką zaoferowano nam.

Poniżej przedstawiamy plan pobytu.

Sobota

- przylot
21.15 przejazd do Tarn. Gór. Rodziny odbierają gości ze Szwecji bezposrednio z lotniska

Niedziela

- pobyt w polskich domach (wyżywienie śniadanie, obiad, kolacja, tradycje śląskie – spacer po centrum miasta i parku miejskim, wizyta w tarnogórskim muzeum)
19.30 zakwaterowanie w szkolnym hoteliku.

Poniedzialek

7.15 śniadanie w stołówce szkolnej
7.50 powitanie w szkole, prezentacja szkoly ze Szwecji i spotkanie z uczniami naszej szkoły. Spotkanie z dziennikarzem lokalnej prasy. Zwiedzanie szkoly.
9.00 – 12.45 Prace nad tematem World Heritage In Young Hands.
13.00 obiad.
Godziny popołudniowe - Park Wodny w Tarnowskich Górach.
Po wodnych atrakcjach czas wolny.
18.00 kolacja

Wtorek

7.15 śniadanie
7.45 – 15.00 wycieczka do Miejsca Pamięci i Muzeum Auschwitz-Birkenau
15.15 powrót na obiad do szkoły
16.00 Projekcja filmu „Życie jest piękne” na terenie szkoły - dyskusja
19.00 Kolacja

Środa

7.15 śniadanie
8.00 – 12.45 praca w grupach
13.00 obiad
Czas wolny na zakup pamiątek z Polski,
15.00 – 16.30 zwiedzanie Sztolni Czarnego Pstrąga, wolny czas na odświeżenie, oraz spakowanie bagaży,
18.00- 22.00 wspólne spotkanie, kolacja, wieczorek muzyczny (gry i zabawy), podsumowanie
Opracowane materiały

Czwartek

7.15 śniadanie
7.45 pożegnanie na forum szkoły
9.00 wyjazd ze szkoły (podróż na lotnisko)

Kolejny miesiąc po wizycie obfitował w wymianę fotografii, prywatnych e-maili, wspomnień. Wiele czasu poświęciliśmy na rozmowy o wyborze przyszłej drogi edukacyjnej. Znakomita większość osób w obydwu grupach kończyła właśnie edukację w szkole średniej.

Ściągnij paczkę zdjęć w wysokiej rozdzielczości(41.8MB)
Źródło zdjęć: archiwa uczniowskie

Plakaty utworzone w czasie opracowywania tematu

Materiały dodatkowe z drugiego projektu:
Panel Administracyjny
Copyright by dervan 2009 © Valid HTML 4.01 Transitional Poprawny CSS!